• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,35%5 969,34
  • DOW 300,97%44 296,51
  • Nasdaq 0,16%19 003,65
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,68
  • 29.02.16, 16:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ekspress Grupp hoidis neljandas kvartalis taset

Ekspress Grupi käive kasvas neljandas kvartalis tunamullusega võrreldes, kasum veidi langes, samas jäid aasta lõikes mõlemad näitajad ettevõtte prognoosidele alla.
Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin.
  • Ekspress Grupi juhatuse esimees Gunnar Kobin. Foto: Andras Kralla
Täna 2015. aasta neljanda kvartali ja 12 kuu konsolideeritud vahearuande esitanud Ekspress Grupi neljanda kvartali müügitulu oli 17,2 miljonit eurot, kasvades aastases võrdluses 2%. Kontserni EBITDA ehk kasum enne intresse, makse ja põhivara kulumit moodustas 2,7 miljonit eurot, mis on 1% vähem kui aasta varasema eduka viimase kvartali tulemus.
Ettevõtte teatel jäi kvartali müügitulu prognoositust 1,6% väiksemaks, küll aga ületas EBITDA prognoosi 12% võrra tänu meediasegmendi oodatust parematele näitajatele, mis kompenseerisid trükitööstussegmendi kasumi kaotuse.
Puhaskasum oli neljandas kvartalis tunamullusest 3% kõrgem, 1,66 miljonit eurot. Arvestades ühekordseid allahindlusi, kukkus perioodi raamatupidamislik puhaskasum 60%, 460 tuhande euroni.
Kogu aasta käive kasvas 2014. aastaga võrreldes marginaalselt 61,5 miljoni euroni. EBITDA langes 11% ja oli 7,9 miljonit eurot. Puhaskasum enne allahindlusi oli 3,9 miljonit eurot, raamatupidamislik puhaskasum 2,7 miljonit eurot. Aasta puhaskasumiks aktsia kohta kujunes seega 9 senti.
Aasta tagasi lootis Ekspress Grupp kasvatada käivet 2015. aasta jooksul vähemalt 5% ja EBITDAd 7%.
Titanic tiris põhja
Negatiivse mõjuna toob ettevõte aruandes välja aasta keskel saadud 1,1 miljoni euro suuruse kahjumi seoses Titanicu merereisi kajastava Riia ja viimasel hetkel ära jäetud Vilniuse näitusega. Ka aastane põhitegevuse EBITDA 9 miljonit eurot jäi eelarves prognoositule 6% alla.
Trükitööstussegmendi tulemuse suurimaks mõjutajaks nimetab ettevõte Venemaale kehtestatud majandussanktsioone, mis on kahandanud Skandinaavia trükiettevõtete käivet ning sellega suurendanud eksportturgudel hinnasurvet. Läinud aasta lõpus olukord ettevõtte hinnangul stabiliseerus ja 2016. aastalt oodatakse mõõdukat kasvu.
Meediasegmendis näitasid oodatust paremat kasumlikkust Ekspress Grupi Eesti ja Läti ettevõtted, Leedus algas läinud aasta raskesti seoses euro kasutuselevõtust tingitud hinnašokiga. Aasta suurimaks sündmuseks meediasegmendis oli varasemalt Eestis eraldi tegutsenudajalehtede kirjastaja AS Eesti Ajalehed ning online-portaali Delfi ühendamine uue firma AS Ekspress Meedia alla, mille tulemusena kasvas EBITDA võrreldes eelmise aastaga 45%, kirjutatakse aruandes.
Kasumit kasvatasid agressiivselt ka ühisettevõte AS SL Õhtuleht (43%) ja AS Ajakirjade Kirjastus (52%), kuid IV kvartalis jäi mõlema kasumikasv negatiivseks. Ajakirjanduse kojukandeettevõte Express Post jäi 2014. aasta kasumile alla 22%, mida mõjutas palgakulude kasv.
2016. aastal prognoosib kontsern 7protsendilist käibekasvu ja 14protsendilist EBITDA kasvu.
Ekspress Grupi aktsia tänane sulgemishind Tallinna börsil oli 1,28 eurot.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 14.11.24, 16:24
Lindström: müügiinimeste tugevuste arendamine hoiab tiimi motiveeritu ja tulemuslikuna
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele